onsdag 23 oktober 2013

Bloggfrånvaro

Jag är inte den som ber om ursäkt för att jag är borta från bloggen, jag anser nämligen att mitt verkliga liv är betydligt viktigare än mitt virtuella liv. Av logiska skäl. Men jag kan berätta att jag har varit frånvarande på grund av att min familj varit på besök, och vi har haft fullt upp under den tiden.
Vi har nämligen hunnit med att skaffa ny bil, få hem en ny byrå, handla pyssel och kläder till barnen och vara lite sociala i allmänhet. Lägg sen på äta, sova, skita på det plus ta hand om djuren, så förstår man kanske varför det inte funnits tid till så mycket mer!

Men jag tänkte att jag i alla fall tänkte visa några av våra fynd som "plåster på såren" för frånvaron.

 Byrån fick vi av en snäll granne som helt enkelt inte hade plats för den. Jättetoppen tyckte jag och skruvade genast ner skoskåpen som tidigare fanns där byrån nu står. De ska ändå bli en del av Tims inredning, det har jag bestämt sen länge.

Min mamma har förstått att jag blivit pysslig, och därför sponsrade hon oss med en "grundplåt" till pysslet, eftersom jag varit ganska ointresserad förut. Den grunden blev ganska rejäl, med vattenfärg av bra kvalité, penslar och allmogefärger, pastellkritor, färgad hobbykartong i flera färger och storlekar, flörtkulor, tuschpennor, kritor, pärlor och pärlplattor, saxar och häftapparat, garn, flera sorters lim, knivar, bokmärken, glitterlim att dekorera med, papptallrikar och lite ljus (ej på bild) mm.

 Den här lådan innehåller lite mer "spara själv-material" som pappersrullar, stenar, kottar och äggkartonger samt garn mm.


 Förutom detta så köptes det jacka till Lucas, inför de kallaste dagarna. Han kan fortfarande ha förra årets jackor, men de är ju inte supervarma då de är välanvända. Så den här hittade hit hem.

Även Tim fick ny jacka, men han fick också täckbyxor då det hörde ihop. Jag gillar färgerna.

Bilderna är inte jättebra för jag hade lite bråttom när de togs i farten när vi packade upp allt...Men jag tror att ni förstår ungefär vad det var för saker i alla fall.

Förutom detta fick barnen både leksaker (en TrashCar tror jag Lucas sopbil hette och flygplan och någon liten lastartruck från filmen Flygplan åt Tim, som älskar flygplan och helikoptrar) och godis. Och snart ses vi igen, eftersom Tim fyller fyra om en vecka...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar