onsdag 30 oktober 2013

Gå och soooov unge!

Natten som gick var helt ok, förutom att precis när jag tänkte lägga mig, då vaknade Tim och hade fått för sig att han skulle ut och cykla. Klockan två på natten! Dessutom hade han växtvärk i benen, så jag övertygade honom om att det inte var bra att cykla, men i stället satte han sig först och la pussel, och när det gick dåligt skulle han se på tv. Det blev alltså ett par vakna timmar till...
Vid halv fem väckte jag sambon och bad honom ta över så jag fick sova lite, och jag vet inte vad han gjorde men han gick in, la honom i sängen och sa godnatt och vips så sov Tim igen. Bara sådär. Och då hade jag kämpat i ett par timmar! IRRITERANDE! Eller så var det så att han skördade frukterna av mina vakna timmar.
Egentligen spelade det ingen roll, för jag sov länge idag i stället. Jag vaknade kvart över tolv, haha.
Men jag erkänner villigt att en stund där i natt så tänkte jag "gå och soooov unge!" och var rätt så irriterad... Tur att man inte är ensamstående!

En gammal bild på Tim får illustrera varför jag inte blir totalt vansinnig när Tim vägrar sova. Han är för gullig. Som tur är, hehe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar