söndag 20 oktober 2013

Jag blir tokig på bilar!

Jag tillhör de där pojkmammorna som egentligen HATAR bilar. Vilket inte är en jättebra kombo, eftersom jag faktiskt har söner som gillar bilar. Lucas var dock betydligt mer intresserad av dem än vad Tim har varit-fram till nyligen. Nu helt plötsligt är han sjukt intresserad av att kolla på bilar när man tar med honom in på lekavdelningen i affären. (Och helikoptrar förstås.)
Så ja, jag erkänner att jag har mer eller mindre avvecklat Lucas bilsamling och tyckt att det har varit ganska skönt att hans bror inte varit intresserad. För fy fan så ont det gör att trampa på eller slå tårna i en liten sketen bil som gömt sig under mattkanten... 

Lättstädat med magnetlister!

Jag måste dessvärre kapitulera, nu när Tim fyller år lär han nog få några bilar oavsett vad jag tycker om den saken. Men man kan ju göra det bästa av läget, nämligen förvara dem på ett enkelt sätt, så enkelt att det inte ens känns som städning att få bort dem från golvet när det är klart...
I alla fall de bilar som är av metall funkar att få undan lätt. Det finns nämligen billiga magnetlister på IKEA som man kan sätta upp ett par av på väggen, och sen sätter man bara upp bilarna på snygga rader. Inget "plocka upp" utan bara sätt tillbaka på väggen. Tim älskar magneter, så det lär inte bli svårt att övertyga honom om att bilarna ska bo där!

Hur gör ni med bilarna, och hur många är "lagom" enligt er? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar