onsdag 30 oktober 2013

Morgondagens plan

Imorgon blir det, precis som idag, en hel del stall på schemat. Jag hjälper stallägaren med unghästarna och dessutom så hjälper jag också en stallkompis med hennes häst, utöver att jag fixar med Nevve. Imorgon ska tjejen på bilden, Nora, följa med mig till stallet och pyssla lite med Nevve, för nu var det ett tag sedan hon hängde med dit. Det är ju alltid skönt att få lite hjälp med saker, så det blir i alla fall NÅGRA saker mindre att göra, och Nevve får lite extra uppmärksamhet. Det måste man nästan gilla, eller hur?

Tyvärr blir det ingen ridning för Nora imorgon, hon har slagit i magen och har fortfarande ganska ont, så det får vänta lite till. Men ibland räcker det med att klappa och borsta på en häst och bara komma iväg hemifrån lite för att det ska kännas mysigt.
Hästar har den effekten på många! Jag är glad att jag får lära henne hur avkopplande det kan vara med hästar, för det har hjälpt mig många gånger när jag mått riktigt dåligt. Att komma in i ett stall och höra hästarna tugga på sitt hö och frusta lite då och då, samtidigt som man andas in lukten av hö, läder och varm häst.. Det slår det mesta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar