måndag 28 oktober 2013

Nattugglepyssel

Att jag är en nattuggla är ju allmänt känt, men att min äldste son skulle bli likadan var inte helt självklart med tanke på hur mycket han sov när han var yngre, haha. Men nu har vi faktiskt satt oss och pysslat mitt i natten ett par nätter i rad, igår målade vi med vattenfärger och ikväll blev det födelsedagskort gjorda till Tim. Inga mästerverk kanske, men som Lucas sa.. "det är inte KUNGEN som ska ha dem mamma, de är fina nog åt TIM!"

Ja. Jag har en inre perfektionist att fajtas med lite, men jag vet att han har rätt. Det är inte utseendet som är jätteviktigt, utan tanken, att man ens sätter sig och funderar på motiv, tar sig tid att rita in lite mönster på ett enfärgat papper, klipper till de där bitarna och skapar en "tårta" med ett "ljus" osv. Det är mer jobb än vad jag lagt på ett födelsedagskort på hela min livstid tror jag!
JAG hade blivit gladare för ett sånt här o-perfekt kort än för ett köpekort. Det är roligare att spara sånt som någon lagt lite energi och tid på. I alla fall tycker JAG det...

Med det sagt, så här blev korten. Vi gjorde båda tillsammans, men jag skrev och klistrade för att det inte skulle kladda så mycket.


Imorgon natt kanske det blir halloweenpyssel, vi får se! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar