måndag 28 oktober 2013

Små barn, små födelsedagar

Jag är en sån där mamma som är lite kluven vad gäller födelsedagsfirande.Jag gillar stora kalas, men jag tycker det är tämligen bortkastat med kalas för barn som inte förstår vad som pågår riktigt. Så jag lägger inget krut på kalasen innan barnen passerat 5-6 år ungefär.

Tim några timmar gammal

Imorgon fyller i alla fall Tim år. Fyra år blir han, och vi har bestämt oss för att göra det enkelt. Han får gå på dagis och bli firad av kompisarna där (det bjuds på fika och glass och han får något litet paket) och sen firar vi hemma med lite fika och presenter. Sen får han firas mer ordentligt med tårta och så när mina föräldrar kommer hit om en dryg vecka. Då blir det tårta och lite mer presenter, och kanske någon rolig aktivitet.

Det kan låta hårt att inte fira ordentligt på rätt dag, men han förstår liksom inte konceptet med att fylla år ändå just nu, det känns som att det är bättre att man ruckar lite på firandet nu än när han är sju, åtta år och faktiskt begriper saker. Mammamaffian lär nog tycka att jag förvägrar mitt barn kärlek eller något, men det här passar för oss just nu. Så får det bli. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar