måndag 11 november 2013

Ännu en helnatt

Jag förstår inte riktigt vad som pågår här hemma, i vanliga fall så vaknar ingen av ungarna på natten, men nu är det ett jäkla spring. Lucas har vaknat flera gånger och varit törstig och kissnödig och gud vet allt, och Tim vaknade ungefär samtidigt som Lucas äntligen somnade en gång för alla. Nu är klockan nästan fyra och han har varit vaken ett par timmar och vägrar vara tyst om han inte får se på tv, och med tanke på att Lucas ska upp till skolan har jag inte så mycket till val, han får se på tv i soffan för att storebror ska få sova. Det är ju sjukt!
Manipulerad av en fyraåring?!

 Otrött fyraåring på dagen igår. Han BORDE vara trött. Han var ute, han lekte, han sov inte länge..

Jag tror att det är så att det är pappas frånvaro som stör Tim. Det är inte som det ska. Jag antar att jag får vara glad att han inte är ledsen och gråter konstant eller så i alla fall. Alltid något. Han är ganska stillsam och lugn, men ändå.. jag blir galen! Visst kan jag vara trött i vanliga fall, absolut. Men de dagar som den här frånvaron pågått så känns det som att jag gått i koma konstant nästan?!
Blir OERHÖRT intressant att se hur det går i övermorgon, har bestämt mig för att lämna Tim på dagis över dagen och se om det hjälper för att få honom "på banan" igen. Själv ska jag dejta en granne som ska få hänga med till stallet den dagen. På morgonen. Vid halv tio. Hur tänkte jag där? HAHAHA. Jag kommer sova som en gris!
Eller ja.. i alla fall kommer jag vara i zombieskick ungefär.. om det fortsätter så här så...

Nåja. Ska gå ner och se om han håller på att somna.. skulle vara trevligt så jag kan lägga mig, jag har lovat att fota grannens Jack Russel imorgon mitt på dagen någon gång...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar