måndag 4 november 2013

Fota bröllop

Jag är ingen regelrätt bröllopsfotograf, och kommer nog aldrig att bli en heller, jag är lite för blyg och tycker nästan att det är lite jobbigt att ställa krav på människor som jag inte ens känner. Men i somras fick jag i alla fall jobba lite som bröllopsfotograf när ett par vänner till en av mina återkommande fotokunder och vänner skulle gifta sig.

Jag tänkte visa några av mina personliga favoriter från deras session, som var lärorik och rolig, och faktiskt mitt första bröllop som jag fotat mot betalning!

Jag ÄLSKAR att de åkte häst och vagn. Att jag kände kusken och hästen var bara en bonus!

En lite "klassisk" bröllopsbild är förstås på sin plats!

Jag har alltid lättare för att gilla en bild med djur på.. katten som smög runt oss när vi fotade fick vara med! 

Man måste inte alltid se rakt in i kameran för att få en trevlig bild. Jag gillar den här mer än många där man ser rakt på fotografen.

 Jag vill gärna försöka variera så att folk inte ser så poserande ut. Att sätta sig ser mer naturligt ut än att stå rakt upp och ner. 

 Champagnekorgen var ett givet motiv kände jag.

 Det var otroligt fint där giftermålet ägde rum. En sjö och skog i bakgrunden satte verkligen stämningen! 

 När bruden är inbiten hästtjej är det väl nästan ett måste med en bild på hästen och henne?

Brudgummen gillade också hästar, men kanske inte fullt så mycket som bruden. Hästen Simon poserade vant. 

Håller ni med mig om att bilder med djur närvarande ger mer känsla i bilden än de där det bara är människor? 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar