fredag 22 november 2013

Här sitter jag...

Mysfaktorn är på topp, jag sitter vid datorn med levande ljus i stället för kontorslampan tänd, och lyssnar på kvällens dämpade ljud. Mumlandet från tv:n som står på där nere, lite blandat med ljudboken som går inne i sovrummet där sambon ligger och ska sova för han ska upp och jobba i natt. Hundarna som tassar runt och dricker lite vatten, och barnen som hostar till lite då och då. De är lite småförkylda, som så många andra nämligen.

Jag har testat att pyssla lite med pärlor ikväll, jag tillhör de få som aldrig testat göra armband med nabbipärlor annat än att trä dem på rad bara, så jag testade att göra en variant med flera rader, väldigt lätt, men svårt nog för en klant som mig att lyckas göra fel i början (eftersom jag alltid måste krångla till allting och började direkt med att göra mönster så tog jag fel färg en gång och missade detta..) men jag gör om och gör rätt imorgon tror jag. Det var i alla fall skoj att testa!

Dagen har i övrigt varit en "sån där" dag då jag lyckats klanta till massor av småsaker. Började bra med att jag lyckades försova mig så att sonen inte kom i tid till skolan, de ringde efter honom 1,5 timma efter skolstart, och då låg jag och sov sött! Skickade upp sambon för att få iväg honom till skolan och somnade själv om, och detta trots att jag visste att jag stämt träff med en vän för att leka med Heepa. När hon plingade på dörren sov jag. Igen. Sambon var dock vaken och väckte mig, så tio minuter försenade gick vi iväg. Det blev trevligt, men jag kände redan då att detta var ingen bra dag att göra saker på.

Mycket riktigt så fortsatte dagen i samma anda. Bildörrens lås gav upp, så jag fick sitta och hålla i den hela vägen ut till stallet. Stallägaren hade flyttat på hästarna så jag ställde in en häst i fel box. Lucas drygar sig till och från, och jag lyckades till och med reta upp en person lite men det berodde mer på trötthet än något annat visade det sig, som tur var.
Tja... för att avrunda så har jag ont i höften och magen men jag är ganska glad ändå faktiskt. Jag hade väntat mig att den här dagen skulle vara betydligt värre, jag råkade sparka ut hundarnas vattenskål för en stund sedan, men eftersom jag försökt ta det lugnt så verkar det som oturen varit lite lagom begränsad i alla fall. Jag hoppas att morgondagen blir bättre!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar