torsdag 17 oktober 2013

Årets första snöfall 2013

Tjahapp, då var det dags igen. Dags att inse att jag ÅTERIGEN inte var snabb nog med att införskaffa riktiga vinterkläder och bra skor för vintern åt barnen (eller mig själv för den delen). Jag lyckas visst aldrig hinna i tid?! Jag tror att jag, i ren protest, ska köpa nästa uppsättning i Juli nästa år, då KANSKE det finns hopp om att man slipper frysa häcken av sig när första snön dalar ner mot marken. Vi får se. Jag har nog glömt detta då. För på något vis brukar vi ju ändå klara oss rätt bra.

Jaja. Nu är det i alla fall officiellt för nu ligger snön på soptunnan utanför oss, nu är det vinter. Jag gillar det inte, men det finns ju ändå ett visst hopp om att det ska få bli NÅGRA varmare dagar till eftersom vi inte ens är inne i November än. Vi får se!

Nu måste jag nog gå ner och rota lite bland våra ytterkläder och se så att barnen i alla fall kan få på sig en tjockare jacka imorgon... hmm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar