fredag 18 oktober 2013

L-test

Idag kom det ett brev i brevlådan som jag både väntat på och fasat för. Datum för Heepas L-test. Jag vill helt ärligt BÅDE att hon klarar testet och får göra något bra, OCH att hon failar testet och får stanna hos oss. Kort sagt, jag vill att hon blir avelstik. Då får hunden bo hos oss på Försvarsmaktens bekostnad fram tills hon är max sju år gammal. Vi rapporterar löp till FM och de skickar oss på parning hos snygga hanar och sen får hon i så fall gulliga små barn som gör andra fodervärdar lyckliga och kanske dessutom blir riktigt fina tjänstehundar.
Visst, det lär ju vara jobbigt när hunden är borta för valpning och åtta veckor efter det, ca tre månader borta åt gången. Men då kommer hon ju i alla fall tillbaka ALLS.
Nå, vi får se...men jösses vad fort det gick, det var inte länge sen vi fick hem en sån här liten tjej ju!

Och nu är hon redan stor nog att testas! Men hur det än går så har jag i alla fall haft en toppenhund här hemma, och om hon godkänns i test så ställer jag mig genast på kö (efter två månaders "karens" som dressören har på sig att säga ifrån om hunden trots att den klarat test) för en ny liten valpis. Jag har insett att jag ska ha en schäfer här hemma, alltid. Det bara är så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar