tisdag 15 oktober 2013

Inredningsproblem

Jag har ett bekymmer som växer lite för varje dag. Varje dag kommer vi nämligen lite närmare julen. Snart är det inte legitimt som duktig tvåbarnsmorsa att inte orka börja plocka med julsakerna. Vafasen, vi fingrade ju på årets julkalender för tv och radio senast igår, och på hyllorna i affärerna står Julmusten och trängs med Loka Pepparkaka, medan julstjärnorna lyser så stämningsfullt. (Jo det är sant, i alla fall här i Enköping.)
Det bjöds på pepparkakor på Coop när vi köpte lim häromdagen också!

Mitt problem är inte att jag inte har något julpynt, jag har snarare alldeles för mycket julgrejor, trots att ungefär halva samlingen försvann till mina föräldrar (deras jultomtar och allt annat brann nämligen upp) förra året. Jag har ändå ett halvt ton julgrejor som jag inte vet var jag ska placera.

INGEN av mina tomtar matchar min inredning. Jag är totalt värdelös på att få dem att inte se malplacerade ut! Inte blir det lättare av att barnen fått asfina sånadär LED-lamps-prydda jättestora tåg med tomtar och grejor. Dem vill man ju ha framme, men då får ju inte något annat plats!

Jag erkänner att jag är lite kluven. Jag gillar julen HOS MINA FÖRÄLDRAR, för min mamma och pappa har en förmåga att få den mest tacky tomte att passa in och se helt naturlig ut, men själv kan jag inte ens få en kopp med glögg att passa in...

GAH! Jag är redan stressad över detta. Tänk då om sex, sju veckor?


1 kommentar:

  1. Jag har sjukt lite julsaker och är med värdelös på att pynta, jag vill dock inte ha julsaker överallt men gärna mer än vad jag har. ;)

    SvaraRadera