fredag 1 november 2013

Att något så litet kan göra så jäkla ont!

I förrgår så hjälpte jag till att longera en unghäst för första gången, han har aldrig gjort det förr alls. Tyvärr hade jag inga vantar på mig, vilket är basics när det gäller unghästar, ha ALLTID vantar och hjälm. Så jag får skylla mig själv. Men i alla fall. Jag råkade få longerlinan på NAGELBANDET när han slet till i den, så det brände till rejält på fingertoppen och nagelbandet på vänsterhandens långfinger. Därav ingen direkt uppdatering, jag kunde nämligen typ inte skriva med den vänstra handen. Det är alltid de minsta skråmorna som gör ondast, ologiskt nog. Men nu börjar det funka igen, så nu kör jag på lite igen :)

Idag har vi Halloween. Jag kan konstatera följande:

  1. Det är kasst utbud av häxor och spöken på våran gata. Bara två har plingat på och tiggt godis. Därför fick de ett halvkilo godis var, typ. 
  2. Idag är det årsdagen av min kusin Emils dödsdag. För tio år sedan så åkte han med i en bil efter en kväll med polarna. Det gick alldeles för fort, och var isgata. De flög av vägen i en kurva och körde rakt igenom ett träd och kraschade i ett annat. Emil dog, stora kroppspulsådern slets av i kraschen. Han blev 17 år. Jag saknar honom, han var en av mina favoritkusiner...
  3. Jag har lagat en utomjordiskt smaskig kycklinggryta idag. Jag kan inte säga varför kyckling är typ det enda jag kan laga BRA, men så är det i alla fall. Vill man ha receptet så får man kommentera så ska jag överväga att släppa det ifrån mig, haha. 
I övrigt var jag snäll mot Hanna i stallet idag, och mockade åt fyra av hennes hästar utöver att fixa allt åt Nevve. Och så råkade jag somna några timmar när jag kom hem och var dyngsur och kall och la mig i sängen för att bli lite varm. Men å andra sidan gick jag upp lite tidigare i morse så det har nog med saken att göra..

En vanlig fredag med andra ord! (För jo vi har haft lite fredagsmys också. Trots att tv:n bara visar SKIT idag. Osannolikt dåligt utbud varenda fredag och söndag. Skärpning?!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar