fredag 8 november 2013

Energinivå: Minus 5000

Jösses alltså, förut var det sol här, jättemysigt. Visst var jag trött, det ska inte förnekas, men nu när det mulnat på och solen försvann så känns det SÅDÄR frestande att gå ut alls... Men jag antar att jag måste, i alla fall en stund. För Tims skull. D-vitamin och allt det där..

Planen är att dra med hans storebror som kan hålla lite koll på honom medan jag travar iväg till affären (150 meter ifrån lekplatsen) och köper tårtbotten och bananer, för imorgon får vi finbesök, då kommer mormor och morfar. Tim ska firas retroaktivt, och pappsen också förstås, i förväg.

 Detta känns som en värdig beskrivning av min energi idag. 

Med finbesök kommer förutom tårtkravet även städat-kravet, och även om vi har hyfsat trevligt här hemma i vanliga fall så blir det ett röj idag (eller ikväll) för mamma är typ..pedantisk. Jämfört med mig alltså. Inte så att det går att käka direkt från hennes golv kanske, men ja, hon tillhör de där som får ångest om hon lägger sig utan att ha städat golven eller om det finns disk att ta hand om t ex. Själv kan jag inte bry mig mindre, även om det är SKÖNT att ha fått bort lite. Ska inte förnekas.

Jaja. Pallra sig upp och ut innan det blir regn som extra grädde på moset kanske? En stund i friska luften kan nog vara bra för tröttheten (antingen piggnar vi kanske till ute eller så blir även barnen trötta när vi går in igen, vilket som funkar för mig) och då kan vi allihop lägga oss och tuppa av en stund sen med lite tur. Jag tillhör de där människorna som hellre har barnen vakna till 23.30 på natten och får lite sovmorgon än att gå upp snortidigt och lägger barnen klockan 19.30. Så tidigt lägger de sig bara när de är sjuka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar