lördag 2 november 2013

Hundar hundar hundar

Hela dagen har varit "hundig" för mig idag. Det började med en liten fotoshoot med en granne som ville att jag skulle fota hennes tre kinesiska nakenhundar (varav två Powder puffar) och självklart gjorde jag ju gärna det, hon är en av mina favoritgrannar på alla plan, så why not!
Sen bar det faktiskt av till stranden med våra egna hundar. Heepa ska ju testas i december och får kanske inte komma tillbaka hit hem om hon blir godkänd och jag kom på att vi har ju inte speciellt många bilder på henne vid stranden. Så packa ihop hundar och sambo och barn och iväg mot Bresse.
Vi tog en hund i taget, för enkelhetens skull. Heepa älskar vatten och badar gärna, medan Chappo många gånger bara velat plaska i kanten lite.
Här är några av bilderna jag tog idag, både på kineserna och på våra egna hundar.

Legolas, Molly och Kasper poserade fint på en klippa. Inte alltför vanligt att lyckas få alla tre att kolla åt samma håll på samma gång, och faktiskt stå kvar där man ställt dem, haha. Men charmiga är de!

 Lycklig hund! Precis när vi kom såg Heepa ut så här när hon sprang ut i vattnet.

Älskar hur ljuset föll på henne här.. 

Action!

Finaste tjejen, den här bilden blev en riktig favorit! 
 

På väg ut mot äventyret :)

Med massor av motljus (och lite Photoshop)...

Tim och Chappo i skogen efter hans lilla bad. 

Det finns fler bilder att visa, tog några hundra, haha. Men det får räcka för nu. Hundarna hade kul, det var en toppenfin höstdag, och jag fick fler bilder att se tillbaka på om Heepa inte får bo kvar. Fast dagen med hundar tog inte slut där, för efter någon timma så hade vi en lekdejt med en kompis och hennes dalmatiner Sigge, och då var Heepa superpigg igen. Energinivåerna hos den där hunden är något jag verkligen avundas ibland, haha! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar