söndag 10 november 2013

Lathet och en ny favorit

Fyra timmar. Tack Tim. Tack så jäkla mycket för den generösa mängden sovtid du gav mig! Jag har varit död idag men kvicknade till runt ett, två sisådär. Har ändå hunnit med lite, flera rundor med hundarna, plus en sväng i rastgården tack vare att min kära pappa som lånade vår bil igår glömde stereon på över natten så bilen behövde åka en sväng för att laddas lite igen.. Sen har faktiskt varit ganska social mot grannarna, jag har insett att trots att det finns en och annan spånig granne med för mycket fritid så har jag definitivt dragit en vinstlott i grannlotteriet ändå. De är verkligen underbart bra i allmänhet!

Jag har emottagit en massa fina saker från en granne som rensar hejvilt, jag har fått en annan granne att köra till o från rastgården med kort varsel, och en tredje granne har dessutom tagit hand om Tim en del de här dagarna när jag varit trött. Underbart, eftersom de inte ens tycker att det är besvärligt utan bara skoj och t o m messar och frågar om han får komma dit!

Någon av grannarna har senast ikväll gjort mig sällskap på kvällspromenaden med hundarna trots att de egna husdjuren redan rastats, och när man frågar någon och personen själv inte kan så finns alltid någon rekommendation om vem som kan tänkas ställa upp i stället.
Jag älskar det!
Dessutom en bra Johan Falk-film och lite chips och dip i sällskap av keliga hundar i soffan.. skönt!


 Lite udda text, men bra låt!

Inte blev dagen sämre av att jag fastnade för Den Svenska Björnstammens låt i TiVo reklamen från Com Hem. "Svalkar Vinden". Jag som inte ens gillar musik, haha. Men den är så lätt att fastna för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar