tisdag 5 november 2013

Mindre än en månad kvar.

Idag är det precis en månad kvar till min 34:e födelsedag. Den kan bli väldigt bra, eller väldigt dålig, jag vet inte vilket det blir, risken finns att jag är ganska ledsen, för det är nämligen så att dagen innan min födelsedag, dvs 4/12 så ska vår foderhund, FM Heepa, åka och göra sitt L-test i Märsta. Man testar hur hon klarar flera olika moment och baserat på detta så bestäms om hon får bo kvar hos oss (inte går igenom testet) eller om hon blir tjänstehund/polishund ELLER om hon kanske blir avelstik, den möjligheten finns också om resten av kullen gör bra ifrån sig på testet.

Liten Heepa kollar på hoppning. Vi har hunnit med mycket!

Det blir alltså en knapp månad av gos, mys och pollyätande med min favorithund, innan dagen D infaller. Vi har redan bestämt sedan länge att om vi inte får hem henne igen så väntar vi två månader ifall att hon failar dressyren av någon anledning, men därefter tar vi en ny valp om vi inte får ha henne kvar. För hur det än är så vill vi ha en schäfer i familjen. Men det återstår att se som sagt. Men nu är det nedräkning på riktigt, inte ens en månad kvar

 Heepa 10 veckor gammal. Svårt att inte kära ner sig i en sån sötnos...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar