lördag 16 november 2013

Perfekt Tim-pyssel!

Jag gillar ju att pyssla (ibland i alla fall) och det är ju ännu roligare om barnen kan vara med på ett hörn. Kan det sen bli lite minnessaker eller presenter är det ju bara en bonus, och jag har hittat något som till och med lilla Tim kan vara med och göra, som vi sen kan ge till mormor och morfar i julklapp! Mormor är som jag redan nämnt lite av en sucker för handgjorda saker och säääärskilt om det är barn som gjort dem.

Så här gör man: 


Köp billiga kulor, finns på typ IKEA, Rusta eller Ö&B redan nu. Köp även någon vit färg som är hyfsat lätt att få bort, och sen är det bara att måla barnens händer med vit färg, låta dem greppa en kula och låta det torka för att därefter måla dit detaljer som ögon, näsa, halsdukar, mun och snöflingor. Glöm inte skriva barnets namn och år underst på kulan, det är ju halva grejen. Jag törs lova att i alla fall min mamma kommer spara dessa kulor noga undanstoppade!

Så enkelt och faktiskt, tycker jag, även väldigt fint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar