måndag 18 november 2013

Vad är din ursäkt?

En fitnesstjej vid namn Maria Kang postade en bild för ett tag sedan som väckte många sovande björnar. Själv skrattar jag mest åt hela grejen, men det är samtidigt lite kul för det finns ganska många som "svarat" henne med olika saker som är "deras ursäkt" för att inte se ut som hon..
Här är hennes bild:

Jag tycker absolut att hon ser bra ut, ingen diskussion. Men jag undrar i mitt stilla sinne.. hur många har mått dåligt över hennes bild? Jag tror att många skrattar som jag och skakar på skallen. Men jag tror också att det finns ganska så många som faktiskt tar rätt illa vid sig och kan tänkas må väldigt dåligt av att hon verkligen trycker upp i nyllet på folk att hon minsann är så smärt och fin efter tre barn och bara åtta månader efter den sista fötts... 
Jag ska inte döma någon. Men däremot tänker jag ge mitt svar till varför jag inte ser ut som henne, trots att jag bara har två barn! Nämligen detta:

 (Min väldigt trötta hund gör även mig väldigt trött. Och mitt röriga hem tar all min tid, när jag nu råkar vara vaken!)

Kort sagt, jag har viktigare saker för mig än att göra mig snygg. Prioriteringarna är inte samma i mitt liv som i många andras, och det borde vara ok, tycker jag! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar