måndag 18 november 2013

Saker mina vänner utan barn tänker hos oss

Jag kan, baserat på hur jag själv tänkte en gång i tiden, gissa hur folk skulle tänka när de kom hem till oss (eller vilken annan barnfamilj som helst) om det är människor som inte har (eller vill ha) barn. Ungefär så här?

  • "Så detta är hur det ser ut när man ger upp... Hur får de rum med alla saker? "
  • "Direkt när vi åker hem måste vi stanna på affären och köpa kondomer..."
  • "Är det där köttfärssås i taket?"
  • " Vänta.. åt ungen just en näve chips som låg i soffan? Uää!" 
  • " Alltså.. det här stället luktar som en blandning av curry och svettiga gymnastikkläder blandat med lite blöt hund..." 
  • "Varför är allt så kladdigt?"
  • "Jag trodde det bodde två barn här, inte femton, men det verkar finnas kläder och leksaker till femton.." 
  • "När vi kommer till affären tror jag att jag ska köpa extra kondomer åt dem också.. " 
  • "Hoppsan, någon hade lämnat en present till mig i toalettstolen.. hur gammal måste man vara för att lära sig spola på nu igen?"
  • "Jag måste ut härifrån !"
  • "De har en väldigt intressant inrednings....stil?"
  • "Jag tyckte det var gulligt att barnen ritade teckningar åt mig, men varför ritar de bara snoppar?"
  • "Jag önskar att de hade något att dricka annat än Apelsinjuice, O´boy eller mjölk..  
  • "Glöm kondomerna, vi bokar en sterilisering."
Ok jag överdriver en aaaaning. Eller gör jag? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar