onsdag 16 oktober 2013

Avslöjad!

Den lokala lilla Ica-butiken hade erbjudande på två wienerbröd för 10 kr, så jag köpte fyra idag. Tyvärr är det "den tiden" i månaden så jag kunde förstås inte hålla fingrarna i styr riktigt, och mölade i mig inte mindre än två wienerbröd innan stora sonen kom hem från skolan. Med god hjälp från ena hunden som också är besatt av sötsaker nu när hon löper (har vi dragit igång varandra?) visserligen, men ändå. 
Stora sonen kom sen hem, jag berättade att det fanns wienerbröd i skåpet och han var gullig och tog upp påsen med wienerbröden i. Sen skulle han vara duktig och kasta påsen i sambons papperskorg under hans skrivbord. Där hade jag då kastat de andra pappersformarna från de tidigare wienerbröden. Ops...

"AHAAAA! Du har redan ätit två!" sa sonen med ett listigt leende. Jag fick en skrattattack och förnekade att det var IDAG (ok att man kan frossa men man ska inte visa det för barnen tänkte jag) och han bara "Mamma, du ljuuuger. Som Nevve travar! Du har VISST ätit två. Men du har nog mens så du får en till ändå för annars blir du så himla grinig!"

Alltså... vad säger man?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar